سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ اما بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :3
کل بازدید :11583
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/17
1:15 ع
  

چون به شما سلام شود با سلامی نیکوتر پاسخ دهید---شهادت دروغ ندهید---دزدی نکنید---پیشنهاد طلح دشمنانت را بپذیر هرچند که می دانی فریب می دهند---رشوه به حاکم ندهید---یتیمان را مواظبت و مراعات کنید---اگر به کسی چیزی قرش دادید آن را یادآوری نکنید---ربا خواری نکنید---زنا نکنید---امانتهای یکدیگیر را پاس بدارید و بر پیمان خود وفا کنید---کسی را وادار به ایمان نکنید---قرآن وسیله کسب مال نیست بلکع تنها تذکری است برای جهانیان---خوب بررسی کنید تا هرکسی را به گمان کفر نکشید---انفاق کنید--به احترام کسی که دانشش از شما بیشتر است برخیزید---حق خویشاوند، بینوا و در راه مانده را به او بده و هرگز به اسراف ریخت و ژاش نکن---از تهی دستان بخاطر آنکه مال نداری تا به آن ببخشی روی برنگردان---از باورها و رفتارها و گفتارهایی که بدان علم نداری پیروی نکن---غرور نداشته باش---صبر داشته باش---در مورد فرجام کار مردم داور نکنید---خشم نکنید---به دروغ متهم نکنید---جامعه سالم پدید آورید---آزار نرسانید---کار زشت میان دیگران شایع نکنید ---قبل از ورود به مکان غیرعمومی دیگران از آنها اجازه بگیرید. ادامه مطلب...

  
  

کربلائى رضا کرمانى ، مؤ ذن آستان قدس رضوى نقل مى کرد: پس از وفات حاج شیخ ، هر روز بین الطلوعین ، بر سر مزار او مى آمدم ، و فاتحه مى خواندم . یک روز در همانجا خواب بر من چیره شد، در عالم رؤ یا حاج شیخ را دیدم که به من فرمودند: فلانى چرا سوره یاسین و طه را براى ما نمى خوانى ؟ عرض کردم : آقا من سواد ندارم ، فرمودند: بخوان و سه مرتبه این جمله میان ما رد و بدل شد. از خواب بیدار شدم ، دیدم که به برکت آن مرد بزرگ ، حافظ آن دو سوره هستم . از آن پس تا زنده بود، هر روز آن دو سوره را بر سر قبر آن مرحوم ، تلاوت مى کرد.

دست دعا بر آور، شور و نوا بر آور   با سوز و آه بسیار، قم ایها المزمل 
بر ماه و بر ستاره ، بارى نما نظاره   اندر دل شب تار قم ایها المزمل 

شخصى باگیوه در پا نماز مى گذارد دزدى طمع در گیوه اى او کرد! گفت ، باگیوه نماز نباشد.
آن شخص مقصود او را دریافت . گفت :
اگر نماز نباشد گیوه باشد!

حضرت آیت الله حسن زاده آملى در کتاب ((انسان در عرف عرفان )) در فصل سوم ، تمثلات و القاءات سبوحى در واقعه 21 مى فرماید:
شبى وقت سحر در تاریکى به حال توجه نشسته بودم ، ناگهان دیدم که دو چشمم به اندازه اى نور مى دهند که کتابى را در دست داشتم به خوبى با آن نور مى خواندم . ولکن زمان آن کم و کوتاه بود(35) .

حضرت آیت الله العظمى کوهستانى (ره) فرمود:
هنگامى که افشار طوس (58) حرم امام رضا (علیه السلام) را به توپ بسته بود، من در حرم مشغول نماز بودم هیچ نترسیدم و به آن نماز امیدوارم .

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ   از یمن دعاى شب و ورد سحرى بود 
بزرگى گوید: رکوع دعوى بندگى است و سجده تین ، دوگواه است بر آن (7

 نماز شب را ترک نکنید، از خدا بخواهید که به شما توفیق خواندن نماز شب را عطا کند، نماز شب آثار عجیبى دارد


  
  

تو خدائی می باشی که جز تو خدائی نیست وعده تو حق و حقیقت و کلام تو برتر و والاست و تمام اسباب و علل بذات تو منتهی میشودو پیروی محض اوامر و دستورات توام و هرجا باشیم خدایا تو بامائی و توئی ربم و رب آبا و اجدام و رب انبیاء و اولیاء،اوصیا، فرشتگان و ملائکه و کل مخلوقات که در دوجهان جا گرفته اند و بحمد و تسبیح تو مشغولند. من هم شکر نعمتهائی که از فضل و احسانت عطا فرموده ای تا حد توانم بجای می آورم. الهی چگونه شکر نعمتهایت را بجای آورم که مشت خاکرا نور ایمان بخشیدی، و از سر تا پا حاک ظلمانی را از نور ذات خود منور ساخته و قطره بیمقدار و ناچیز را دریا آفریدی و از یک قطره خون آب مردار انسان را آفریدی و در رحم مادر خوراک و نوشابه عطا کردی.و از راه حلال روزیمان دادی. و وقتی بیمار شدیم  بهبودمان بخشیدی و وقتی در بند ناآگاهان بودیم نجاتمان دادی، وقتی گناه کردیم پوشاندی و سینه ایمان با محبت انبیائت و اولیائت و اوصیایت پر کردی که ایمانمان از گزند وسوسه های شیطان مصون ماند و وقتی می میرم زنده مان می سازی و نعمتهای بیشمار دیگر که قلم از نوشتن آنها عاجز و زبان از گفتن آنها ناتوان و همه این نعمتها را بدون منت عطا فرمودی. یارب از قلبم نوری سر برمی آورد که تمام وجود هستی ام را روشن و نورانی می کند و در نهایت صفا و پاکی که به وسیله ایمان به تو و پیامبرانت و کتابهایش و ملائکه ها و روح،شنیدم و اطاعت میکنم که نوئی عزیز و رحیم.
خدایا صفا و پاکی و هر چه دارم و می بینم و هر آنچه نمی بینم بدون منت تو عطا فرموده ای، الهی توئی عالم به غیب ، الهی تو خود گواهی که امیدم به توست، چون تو فقط ارحم الراحمین و رحمان هستی و هیچوقت مرا ناامید نکرده ای و میدانم که هیچوقت هم ناامید نمی کنی خدایا ترا قسم می دهم به نام مقدست این عهد و پیمان و راز و نیازم را قبول فرما-آمین یا رب العالمین
الهی گواهی می دهم که حضرت محمد (ص)مصطفی خاتم النبین بنده و رسول توست و رحمت للعالمین است و شکر و سپاس که بر ما رسولی از نوع بشر از ذریه حضرت آدم(ع)،حضرت ادریس و حضرت نوح (ع)،حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (ع) و حضرت حضر و حضرت سلیمان و حضرت موسی و حضرت عیسی بن مریم که درود و سلام ما بر تمامی انبیاء و مبشیرین کلام اعظم و سرچشمه فیض و نعمتت و مردان عملت باد.


90/2/28::: 3:58 ص
نظر()
  
  
<      1   2   3      >